مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 30 شهریور 1402 ساعت 09:002023-09-21اقتصادي

یک سوم محصولات کشاورزی مورد حمله آفات قرار می گیرند/ کاهش ضایعات با پرتودهی


رییس جهاد کشاورزی گیلان، با بیان اینکه یک سوم محصولات کشاورزی قبل و بعد از برداشت مورد حمله آفات و بیماری ها قرار می گیرند، تاکید کرد: برای جلوگیری از خسارت آفات و بیماری ها، - ایسنا/گیلان رییس جهاد کشاورزی گیلان، با بیان اینکه یک سوم محصولات کشاورزی قبل و بعد از برداشت مورد حمله آفات و بیماری ها قرار می گیرند، تاکید کرد: برای جلوگیری از خسارت آفات و بیماری ها، از تکنیک های تشعشعی ایزوتوپ استفاده کردیم که از طریق پرتودهی مایکروویو آفات را از بین می برد.

صالح محمدی در گفت وگو با ایسنا، از رونمایی از دستگاه کنترل آفات انباری در روستای حشکوا در شهرستان رشت خبر داد و اظهار کرد: این دستگاه پرتابل توسط سازمان انرژی اتمی و وزارت جهاد کشاورزی در گیلان راه اندازی شده است.

وی با بیان اینکه همه ساله 20 تا 25 درصد برنج برداشت شده به سال بعد منتقل می شود، تصریح کرد: با توجه به نوع فرآوری محصول برنج، شاهد ماندگاری و انبارمانی پایین آن هستیم و غالبا با آفات انباری از جمله سرخرطومی برنج مواجه می شویم.

رییس سازمان جهاد کشاورزی گیلان با اشاره به خسارت زیاد آفات و بیماری های انباری به محصول برنج، تصریح کرد: برای جلوگیری از خسارت آفات و بیماری ها و با هدف عدم استفاده از روش های شیمیایی پر خطر برای انسان و محیط زیست، از تکنیک های تشعشعی ایزوت


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

یک سوم محصولات کشاورزی مورد حمله آفات قرار می گیرند/ کاهش ضایعات با پرتودهی

یک سوم محصولات کشاورزی مورد حمله آفات قرار می گیرند/ کاهش ضایعات با پرتودهی